תיק גב – הרבה יותר מסתם תיק

תיק גב – הרבה יותר מסתם תיק

Reading Time: 2 minutes

כולנו מכירים את העולם של תיקי הגב עוד מהימים של בית הספר היסודי. תיקי גב היו התיקים הראשונים שהלכנו איתם לבית הספר וסחבנו תיקים. בגלל שההורים שלנו רצו לשמור לנו על הגב, הם דאגו שיהיה לנו תיק גב עם תמיכה ועיצוב כזה שישב טוב על הכתפיים וייתן תמיכה לגב התחתון.

מאוחר יותר נכנסו לאופנה דווקא התיקים שהם תיקי צד אשר שמים אותם רק על כתף אחת. הם היו כל כך אופנתיים שאפילו מי שעוד היה לו את התיק גב הרגיל אשר יש לו שתי כתפיות, היה הולך עם התיק כך שרק כתפיה אחת על הכתף והשנייה נשארת מרושלת כזו באוויר. כעבור שנים התחילו לייצר לילדים תיקים לבית הספר אשר היו בעיקר תיקים שנראו כמו מזוודות. התיקים האלו היו תיקים עם גלגלים אשר יש להם ידית נשיאה ואז גוררים אותם על הרצפה במקום שיסחבו אותם על הגב.

אחת הבעיות המרכזיות עם תיק גב היא שכאשר נושאים אותו על הגב עם משקל רב, מופעל הרבה עומס על הגב התחתון, הגב העליון והשכמות ואז עלול להזיק מאוד לגוף לאורך זמן. כאשר תיק הגב הוא לא עמוס במשקל אז עדיף להשתמש בו מאחר בתיק צד אשר המשקל בו לא מאוזן ונמצא רק על כתף אחת בלבד. על מנת למצות היטב את כל האפשרויות כאשר מדובר על נשיאה של ציוד בתיק, כדי לסווג את הבחירות לפני סוג הציוד שלוקחים לאותו היום ומה הכובד שלו. אם מדובר על יום קצר או יום שלא סוחבים בו יותר מדיי אין בעיה לקחת תיק צד.

ברגע שמדובר ביום יחסית עמוס ושנדרשים לסחוב כמה ספרים כדאי לקחת תיק צד. ואילו ביום שמתוכנן לסחוב בו כמות גדולה של ציוד, כדאי ועדיף לוותר על התיק גב ולקחת תיק שהוא נשיאה על גלגלים ואז כל הכוח שיש להפעיל הוא בדחיפה ומשיכה של התיק על גלגלים ולא לפגוע בגב וליצור עומס מיותר. הרעיון הוא שצריך פשוט לדעת איזה סוג תיק גב לבחור ומתי על מנת למנוע כאבים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *