גלגולם של מכנסיים – מהחצאית המסורתית ועד לג'ינס העכשווי

גלגולם של מכנסיים – מהחצאית המסורתית ועד לג'ינס העכשווי

Reading Time: 2 minutes

אין אחד בעולם שלא יודע מהם מכנסיים, אין ספק שמכנסיים מהווים את אחד מפרטי הלבוש המערביים והאופנתיים ביותר שיש.

ההגדה של מכנסיים?

מכנסיים הינם בגד, הנלבש על חלקו התחתון של הגוף. מרבית המכנסיים הינם בעלי כפתורים, רוכסן, חגורה או רצועת גומי, על מנת שיתפסו את הגוף ויישמרו על המכנסיים מוחזקים היטב כדי שלא יפלו מן המותניים.

ההיסטוריה של המכנסיים

בעבר, מכנסיים היו נפוצים לגברים בלבד. זאת החל מהמאה ה-16. בעוד שנשים בתקופה זו נחשבו כמעמד נחות יותר, ולא היו זקוקות למכנסיים כיוון שלא היו יוצאות לעבודה פיזית, אלא תפקידן היה להשאר בבית ולטפל בילדים. החל מתחילת המאה ה-20, בעקבות מלחמות העולם, נשים החלו לצאת לעבודה ואף דרשו לקבל שיוויון זכויות. עם תחילת מהפכת שיוויון זכויות, החלה מהפכת הפמיניזם וכתוצאה מכך, נשים החלו ללבוש מכנסיים.

מכנסיים בראי הדת

כמו כן, מכנסיים הינם פריט שנוי במחלוקת כאשר מדובר בהיבטים מגדריים. דתות רבות, ביניהן יהדות ואיסלאם, דוגלות במסורת רבת השנים בה אישה צריכה ללבוש חצאית או שמלה, כיוון שמכנסיים אינם נחשים מספיק צנועים עבורה. בנוסף לכך, קיימות מדינות מתפתחות רבות (כגון הודו ואפריקה), בהן נשים רבות ממשיכות להתלבש בלבוש המסורתי, הכולל כיסוי הגוף בשלל בדים שלרוב אינם נראים כמו מכנסיים.

חומרים מהם המכנסיים עשויים

קיימים סוגים רבים ומגוונים של מכנסיים, היכולים להיות עשויים מחומרים שונים, גזרות שונות, צבעים שונים ועוד. בין היתר ניתן למצוא את מכנסי הג'ינס – המכנסיים הקלאסיות ביותר שאין אחד שלא מכיר. מכנסי הג'ינס מזוהים רבות עם התרבות המערבית. מדובר במכנסיים הנחשבות כמתאימות כמעט לכל אירוע או סיטואציה, ויכולים להשתלב כמעט עם כל חולצה אשר תרצו. מכנסי הג'ינס מגיעים במגוון רחב ביותר של דגמים, אורכים, צבעים, מידות, גזרות, אורכים, הדפסים ומה לא. הרי, אין אחד שלא מחזיק בארון הבגדים שלו לפחות שני זוגות מכנסי ג'ינס שונים. כמו כן, מכנסי הג'ינס עשויים כאמור מבד הג'ינס, בד המחזיק מעמד שנים רבות ואינו נוטה להשחק בקלות.

מכנסי הג'ינס

אין ספק שמכנסי הג'ינס חוללו מהפכה רבה בקרב החברה המערבית כולה. מותגי ג'ינס רבים הפכו עם השנים לסמל סטטוס ומעמד, אנשים רבים מרגישים שהם יכולים לבטא את עצמם בצורה אופנתית באמצעות השלל הדגמים שקיימים בקרב מכנסי הג'ינס. ניתן לומר בפה מלא כי מכנסי הג'ינס הינם כיום סוג המכנסיים הנמכר והמוערך ביותר שיש. הרי לאן שלא תפנו – תוכלו למצוא מישהו הלובש אותם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *