כובעים – כל מה שחשוב לדעת

כובעים – כל מה שחשוב לדעת

Reading Time: 2 minutes

שלושת הטרנדים של הכובעים הקיציים השנה בעיקר מתבססים על אווירות שונות שכל אחד מהם מקרין

בעבר השימוש בקובעים היה לא רק בגדר קישוט אלא בגדר חובה לצורך הגדרת סטאטוס וכמוצר משלים ללבוש אלגנטי. עם השנים, ברוב המדינות בעולם, נתפס הכובע כקישוט מצועצע ופריט לבוש שבעיקר מפריע להתנהלות הנוחה במהלך היום. זאת, למעט במקומות כמו אנגליה אשר בהם הכובע עדיין מוגדר כפריט לבוש מהודר המוסיף יופי למראה כולו. בשנים האחרונות חזר הטרנד של לבישת הכובעים כאשר כיום ניתן למצוא כל סוג של כובע, החל מכובעים מאוד פשוטים ונוחים ועד כובעים מהודרים ומעוצבים שנראים כמו פיסה קטנה על הראש.

שלושת הטרנדים של הכובעים הקיציים השנה בעצם מתחלקים לשלושה סוגים אשר בהתבוננות ראשונית נראה כי הם נבדלים בעיקר בגודל

ישנם כובעים גדולים מאוד עם שוליים רחבים, יש כובעים בגודל בינוני כגון כובעי קאובויי וכובעי קש ויש את כובעי המצחייה הוותיקים שחזרו לאופנה. ואם אתם שואלים על כובעי ה״טמבל״ המוכרים עוד מתקופת החלוצים בארצנו הקטנטונת, אז אלו עדיין לא חזרו לאופנה ועם זאת יש מצב שעוד יעשו ״קאמבק״ אופנתי בקרוב.

הטרנד הראשון בעצם מגיע בעקבות כל תמונות היוקרה של נשים יפות הנהנות להן מול הבריכה עם קוקטייל ומטרייה בכוס זכוכית יפה ועל ראשן כובע רחב שוליים יפייפה. הכובע הזה  נקרא כובע פריזאי שכן הוא חלק ממראה רומנטי ויוקרתי הנותן תחושה של חופשה ונותן יופי רך למראה. הטרנד השני הוא כובעים קצרי שוליים. בתוך קבוצה זו של כובעים נפוצים ביותר כובעי הקאובוי וכובעי הקש. המיוחד בקבוצה זו הוא שכל כבוע בא להביע ולתת תחושה שונה לחלוטין. למשל, כובעי הקאובוי מגיעים מתוך המגמה הנשית היום להיות שוות בעולם ביחס לגברים ומסמל את יכולתן לעסוק בתפקידים גבריים שונים ואף להיות סקסיות תוך כדי. כובע הקאובוי נותן יופי מחוספס וסקסי גם לנשים וגם לגברים שכן הוא מזכיר את התקופה בה אנשים חיו בכוח הזרוע ועוצמה פיזית ואטימות רגשית היו לסמל החוזק. כיום גם נשים וגם גברים חובשים כובע זה הנותן את אותה תחושה כאילו חזרנו מעט בזמן וכיום לרוב אנחנו משתמשים בכובע זה בטיולים ואפילו ברכיבות על סוסים שכדי להרגיש את אותה תחושת יופי וחוזק. מנגד יש את כובעי הקש, כובעי הקש הם כובעים של חופש וקלילות. בעצם מדובר בכובע שכאילו והוכן בחמש דקות רק בכדי לתת מנוחה לפנים מהשמש הקדחתנית וישר יצאנו לים לשתות מיץ טבעי וקריר ליד הים הנעים. הטרנד השלישי הוא כובעי המצחייה. מי מאתנו לא זוכר את כובעי המצחייה שלבש כחלק מהלבוש חובה בטיולי בית הספר? כובע המצחייה אולי נתפס בעבר ככובע לא מגניב שחובה ללבוש אותו ולהראות מצחיק אבל היום הוא עושה קאמבק ובגדול. כובע המצחייה היום לא שייך רק למגניבים ה״קשוחים״ כגון הראפרים והקשוחים בשכונה, אלא היום הוא שייך לכל מי שמעוניין לחבוש קובע ובסטייל. כיום רבים מהמבינים באופנה חובשים כובעי מצחייה בין אם המצחייה קדימה ובין אם אחורה.  בסופו של יום, בחרו את הכובע שלכם לפי המקום אליו אתם יוצאים והתחושה שבא לכם להרגיש ולתת לסובבים.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *