תיק גב או מוצ'ילה – מה כדאי לקחת לטיול הגדול?

תיק גב או מוצ'ילה – מה כדאי לקחת לטיול הגדול?

Reading Time: 2 minutes

"הטיול הגדול" הוא הכינוי שהוצמד לטיול המקובל לאחר השחרור מהצבא, בו מטיילים למשך פרק זמן ארוך מהרגיל ומקיימים ארח חיים נודד יחסית.

בגלל אורכו של הטיול, מנצלים המטיילים את ההזדמנות לטייל בחבל ארץ רחוקה, שמעטים הסיכויים אשר יגיעו אליה בנסיבות אחרות. אך לא משנה אם יעד הטיול הוא דרום אמריקה, הודו והמזרח או אוסטרליה, עדיין הדילמה הגדולה ביותר של התרמילאים היא האם לטייל עם תיק גב או מוצ'ילה.

תיק גב – יתרונות וחסרונות

טיול עם תיק גב משמעותו טיול עם תיק קטן שלא מכביד, בלי דברים מיותרים ועם הרבה הרגשת קלילות. המשקל המועט יהווה עבורכם יתרון בולט, כאשר לכל חבריכם יהיה כבד ומסורבל עם המוצ'ילה ואילו אתם תדלגו לכם עם תיק גב. מנגד, החיסרון הבולט הוא שתאלצו לעשות וויתר על דברים רבים בעת האריזה, שכן המקום המצומצם בתיק גב ייאלץ אתכם לכך. בנוסף לתיקי גב ישנם עיצובים רבים ומיוחדים המאפשרים לכם להתאים את התיק לסטייל שלכם. תוכלו להיות בטיול עם התיק הכי מיוחד ובולט וכך אתם מקטינים את הסיכוי לאבד אותו.

מוצ'ילה – יתרונות וחסרונות

טיול עם מוצ'ילה, מעבר לזה שהוא נחשב מגניב ופופולרי יותר כי  הוא גורם לכם להראות כתרמילאים אמיתיים, טומן בחובו יתרון נוסף מאוד בולט: מקום רב לציוד שלכם. המוצ'ילה, בניגוד לתיק גב, הינה גדולה ורחבה יותר מה שמהווה מעין מחסן לכל הדברים שלכם. כך שבאופן חופשי, תוכלו לארוז דברים רבים יותר משהייתם אורזים לו הייתם לוקחים תיק גב. בנוסף, המוצ'ילות לא רק שהן גדולות ומרווחות, הן גם מחולקות בצורה חכמה וטובה לאחסון. מנגד, החיסרונות הבולטים של המוצ'ילה הם: היא כבדה מאוד וכנראה שתצטרכו לא מעט עזרה בלשנע אותה, הנפח הגדול שלה יגרום לכם לארוז דברים מיותרים, ובטיולים מסוימים (לרוב טיולי יום או טיולים קצרים) תמצאו את עצמכם סוחבים מוצ'ילה ריקה למחצה מה שיגרום לכם לאי יציבות בהליכה.

לסיכום, לא משנה מהו היעד אליו אתם טסים, תעשו חושבים עם עצמכם מהו אופי הטיול שאתם מתכננים, מה יהיה לכם נוח ביותר ומה יתאים לכמות הציוד שיש לכם. רק לאחר שתענו על כל השאלות הללו, תוכלו לבחור את לקחת תיק גב או מוצ'ילה לטיול הגדול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *